Wynik finansowy Grupy PMPG Polskie Media S.A. za I kwartał 2020 lepszy od ubiegłego roku.   Grupa kończy kwartał w #Top20 polskich wydawców  internetowych.

Wynik finansowy Grupy PMPG Polskie Media S.A. za I kwartał 2020 lepszy od ubiegłego roku. Grupa kończy kwartał w #Top20 polskich wydawców internetowych.

Grupa PMPG odnotowała po pierwszym kwartale 2020 r. 10,6 mln zł przychodów ze sprzedaży towarów i produktów. Skonsolidowana EBITDA wyniosła 0,04 mln zł i była większa o 1 mln zł w stosunku do I kwartału ubiegłego roku. Jednocześnie Grupa zredukowała stratę netto o 1,2 mln zł do -0,1 mln zł. 

W I kwartale 2020 roku Grupa osiągnęła 10,6 mln zł przychodów wobec 12,1 mln zł w I kwartale roku ubiegłego. Spadek przychodów wynikał głównie z mniejszej ilości opublikowanych drukiem numerów wydawanych przez Grupę czasopism. Z uwagi na epidemię po jednym numerze tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy” ukazały się w marcu tylko jako e-wydanie. Zrezygnowano również z dotychczasowej formy sprzedaży samych e-wydań.  Wraz ze spadkiem przychodów w łącznej wysokości 1,5 mln zł zmniejszeniu o 2 mln zł uległy koszty sprzedaży. W konsekwencji Grupa zakończyła I kwartał br. stratą netto na poziomie -0,1 mln zł oraz EBITDA w wysokości 0,04 mln zł, wobec -1,3 mln zł straty oraz -1,05 mln zł EBITDA w roku ubiegłym.

„Mając na uwadze, że w działalności Grupy I kwartał jest zawsze trudny oraz fakt, że cały miesiąc marzec upłynął pod znakiem wyzwań związanych z epidemią Covid-19, prezentowane wyniki oceniam jako pozytywne” – skomentował Piotr Piaszczyk, Członek Zarządu PMPG Polskie Media S.A. „Oczywiście, wpływ epidemii na wyniki pierwszego kwartału nie był tak istotny jak może okazać się w kolejnych miesiącach roku, szczególnie tych w drugim kwartale. Podjęliśmy kilka trudnych, ale niezbędnych decyzji, a cały zespół koncentruje się na działaniach mających na celu minimalizację skutków pandemii.  Dzięki temu wysiłkowi, za który w imieniu kierownictwa chciałbym wszystkim bardzo podziękować, każdego dnia zmieniamy firmę przystosowując ją do nowych wyzwań. Transformacja cyfrowa PMPG zdecydowanie przyśpieszyła. Z optymizmem patrzymy w przyszłość .”   

Według raportu Gemius/PBI, PMPG Polskie Media S.A., wydawca serwisów wprost.pl i dorzeczy.pl, osiągnęła w marcu tego roku 10,5 mln użytkowników (RU) i 125 mln odsłon, co oznacza rekordowe 190% wzrostu w stosunku do marca 2019. Tym samym znalazła się w gronie TOP 20 Grup Internetowych w Polsce, zajmując 19. miejsce w rankingu ruchu ogółem i 14. jeśli chodzi o ruch na urządzeniach mobilnych.

Wprost.pl z 9 mln użytkowników (RU) jest zdecydowanym liderem w kategorii serwisów związanych z tygodnikami opinii, mając 30% jej całkowitego udziału. DoRzeczy.pl osiągnęło w marcu 4,7 mln użytkowników. Obydwa serwisy urosły rok do roku odpowiednio o 206% i 277%.

Wartym odnotowania jest spektakularny skok w zestawieniu serwisów o tematyce zdrowotnej jaki odnotował serwis Zdrowie i Medycyna na wprost.pl.  Z 6,8 mln użytkowników i 40 mln odsłon uplasował się w marcu na 2. pozycji osiągając 24% zasięgu wśród polskich internautów.

25 marca Zarząd PMPG podjął decyzję o zmianie modelu wydawniczego spółki zależnej AWR „Wprost”, tj. zakończeniu wydawania drukiem tygodnika „Wprost” i skupieniu się na tworzeniu i dystrybucji treści w Internecie. W piątek, 8 maja ukazał się inauguracyjny, zerowy numer e-Wprost. Cyfrowe wydanie, w formacie tworzonym zgodnie z filozofią #MobileFirst stało się częścią atrakcyjnej oferty pakietu #CyfrowyŚwiatWprost.

Obok zmian wprowadzanych w ofercie produktowej Grupa PMPG dokonuje wzmocnienia kompetencji w zakresie rozwoju i zarządzania transformacją cyfrową.  Do zespołu dołączyły, na stanowisku Dyrektora ds. Rozwoju Cyfrowego Małgorzata Golińska, wcześniej związana z Wirtualną Polską, a na stanowisku Dyrektora Sprzedaży i Rozwoju Oferty Digital Ewa Budzynowska z Grupy Gazeta.pl.

„Jako wydawcę, cieszy mnie ten silny trend wzrostowy i utwierdza w przekonaniu o słuszności kierunku rozwoju. Choć sytuacja pandemii nie jest bez wpływu na media, jestem przekonany, że nasza skala wzrostu jest już wynikiem zmian i wysiłków podejmowanych na drodze transformacji digitalowej, którą realizujemy wdrażając strategię #CyfrowyŚwiatWprost.  Zespół dokonał wielu zmian i choć jeszcze dużo przed nami, wierzę, że te wzrosty dadzą obu Redakcjom przysłowiowy „wiatr w żagle”. Ambicje mamy duże i nie waham się o tym mówić. Oprócz skali bardzo stawiamy na jakość, wiarygodność, dziennikarską rzetelność i trwałe budowanie relacji z odbiorcą treści.” – komentował niedawno wydawca, założyciel i główny akcjonariusz PMPG Polskie Media S.A. – Michał Maciej Lisiecki.

*********

PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów. Do Grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca tygodnika „Wprost” oraz spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika „Do Rzeczy” oraz magazynu „Historia Do Rzeczy”. Bieżące informacje o działalności Grupy Kapitałowej PMPG można znaleźć na stronie internetowej firmy (www.pmpg.pl), a także na jej profilach w serwisach społecznościowych Facebook (http://www.facebook.com/PMPG.SA) oraz Twitter (https://twitter.com/PMPG_PL).

Dotarcie Grupy #PolskieMedia: ok. 3,5 tys. bezpośrednich uczestników wydarzeń organizowanych pod marką „Wprost” lub „Do Rzeczy”, ok. 126 tys. czytelników drukowanych i cyfrowych wydań tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, ok. 315 tys. fanów na Facebooku, ok. 460 tys. obserwujących na Twitterze, ok. 10,5 mln użytkowników serwisów internetowych Wprost.pl, DoRzeczy.pl, SuperHistoria.pl, Film.com.pl oraz 125 mln odsłon serwisów internetowych miesięcznie.

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.