Wzrosła sprzedaż „Wprost” i „Do Rzeczy”. Dobre wyniki serwisów Grupy PMPG Polskie Media

Wzrosła sprzedaż „Wprost” i „Do Rzeczy”. Dobre wyniki serwisów Grupy PMPG Polskie Media

O 6 proc. wzrosła w październiku sprzedaż tygodnika „Wprost” w porównaniu z wrześniem. Dane ZKDP potwierdzają również wzrost sprzedaży tygodnika „Do Rzeczy” – o 4 proc. w porównaniu do września. Wzrosło również rozpowszechnienie płatne razem obu tygodników wydawanych przez Grupę PMPG Polskie Media.  

Dobre wyniki utrzymują również serwisy PMPG – Wprost.pl z blisko 2,5 mln unikalnych użytkowników i ponad 15 milionami odsłon w listopadzie i DoRzeczy.pl – z blisko milionem użytkowników i ponad 5 milionami odsłon.   

Wyniki sprzedaży prasy potwierdzają, że obrana przez „Wprost” pod kierownictwem Jacka Pochłopienia strategia, aby tygodnik stał się miejscem opinii i dyskusji, przynosi efekty. Według opracowania IRCenter, strona „Wprost” na Facebooku jako jedyna w podobnym stopniu aktywizuje osoby z sieci „Newsweeka”,  jak i „Sieci Prawdy”.

Tygodnik „Do Rzeczy” pozostaje największym ośrodkiem wolnej myśli patriotycznej. Tygodnik wspiera ludzi i instytucje dbające o polską pamięć historyczną,  od pięciu lat wręczając nagrodę Strażnik Pamięci, a także polskich producentów, organizując od dwóch lat plebiscyt „100% Polski Produkt”.

Oglądalność i rosnące zasięgi mediów należących do Grupy PMPG Polskie Media potwierdzają, że w sprawdza się konsekwentnie realizowana strategia budowy silnych brandów mediów zasięgowych poprzez dywersyfikację formatów i kanałów dostępu oraz rozbudowę portfolio uznanych, opiniotwórczych marek wydawanych tygodników o kolejne elementy, które budują trwałą relację z czytelnikami/użytkownikami.    

 

W sumie serwisy internetowe Grupy: Wprost.pl, DoRzeczy.pl, nowy portal SuperHistoria.pl oraz wertykalny portal Film.com.pl razem mają prawie 4 miliony użytkowników i notują ponad 23 mln odsłon.  

„Skumulowane wzrosty w Internecie to efekt wdrażania kolejnych rozwiązań technicznych oraz współpracy pomiędzy działem rozwoju oprogramowania a obydwiema redakcjami internetowymi. Cieszy, że czytelnicy i internauci doceniają zmiany, które wprowadzamy, i coraz aktywniej korzystają z naszych serwisów. Jednocześnie wzrost sprzedaży pokazuje, że Polacy są zmęczeni wojną polsko-polską, którą nakręcają niektóre media i powoli zaczynają szukać wyważonych, spokojnych opinii i informacji. Dlatego sięgają po „Wprost” czy „Do Rzeczy”.   Dziękujemy im za zaufanie, choć też traktujemy te rosnące cyfry jako zobowiązanie do dalszej pracy, żeby dostarczać naszym użytkownikom atrakcyjne i jakościowe treści” – mówi Michał M. Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media .  

Media grupy PMPG są również bardzo aktywne w mediach społecznościowych. Na Facebooku fanpage Tygodnika Lisickiego zgromadził ponad 106 000 fanów, a dodatkowo ponad 19 200 osób śledzi fanpage DoRzeczy. Profil Historii Do Rzeczy obserwuje ponad 16 000 osób. Na Twitterze konto DoRzeczy.pl ma ponad 46 tys. obserwatorów, a konto Tygodnika Do Rzeczy – 25,5 tysiąca. Tygodnik „Wprost” ma prawie 190 tys. fanów na FB i ponad 446 tys. obserwujących na Twitterze. Magazyn Film na FB ma ponad 15 000 fanów, na Twitterze obserwuje go prawie 3000 użytkowników.  Ponadto tygodnik „Wprost” jest najbardziej aktywnym tygodnikiem na Facebooku i w okresie od października 2016 do października 2017 opublikował najwięcej postów. Jest też tym medium, które – jako tygodnik opinii i dyskusji – ściąga na swój fanpage zarówno fanów „Newsweeka”, jaki i czytelników „Sieci Prawdy”.  

W sumie media grupy PMPG Polskie Media notują dziś następujące zasięgi:

- 3 500 bezpośrednich uczestników wydarzeń organizowanych pod marką „Wprost” lub „Do Rzeczy”

- 200 000 czytelników drukowanych i cyfrowych wydań tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”

- 380 000 fanów na Facebooku

- 550 000 obserwujących na Twitterze

- 4 000 000 użytkowników serwisów internetowych Wprost.pl, DoRzeczy.pl, SuperHistoria.pl, Film.com.pl 

- 23 000 000 odsłon serwisów internetowych.

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.