Drzwi z Drutexu z nagrodą główną plebiscytu 100% Polski Produkt

Drzwi z Drutexu z nagrodą główną plebiscytu 100% Polski Produkt

Drzwi tarasowe podnoszono-przesuwne Iglo-HS produkowane przez Drutex otrzymały nagrodę główną plebiscytu 100% Polski Produkt tygodnika „Do Rzeczy”. W kategorii NOWOŚĆ nagrodzono firmę NATURLEN za naturalne opatrunki medyczne z naturalnego lnu. 

Galę 100% Polski Produkt w Teatrze Stanisławowskim w Łazienkach Królewskich otworzyli wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego, Jarosław Gowin oraz wydawca „Do Rzeczy”, prezes PMPG Polskie Media, Michał Lisiecki.  

Podczas gali wręczono również trzy równorzędne nagrody 100% Polskie Produkt. Otrzymali je: firma Granna za grę planszową SUPERFARMER, Zakład Automatyki Przemysłowej BP za obrabiarkę elektroerozyjną – wykrawarkę drutową oraz  TOP-2 Fabryka Chusteczek za chusteczki kosmetyczne w kartonikach.

„Pierwszy raz spotkaliśmy się tutaj na uroczystości wręczenie nagród laureatom konkursu 100 proc. Polski Produkt. Skoro mowa o konkursie, to oczywiście trzeba też mówić o konkurencji. W tym przypadku jednak, żeby była jasność, chodzi nie tylko o produkt najbardziej polski, ale o najlepszy produkt polski. Dawno już, na szczęście, minęły czasy, kiedy utożsamiano polskość z bylejakością, słabym wykonaniem, krótko mówiąc z produktami tanimi i wadliwymi. Jest wręcz przeciwnie. […] Polskość staje się z każdym rokiem wyraźniej powodem do chwały, pozytywnym znakiem rozpoznawczym. Właśnie promocji takiego podejścia ma służyć obecny konkurs i przyznawane w nim nagrody. Chcemy, żeby powiedzieć o jakimś produkcie to, że jest on polski, znaczyło automatycznie, że jest on dobry. Ba, że jest on lepszy niż porównywalne towary innych producentów” – mówił podczas gali redaktor naczelny „Do Rzeczy”  Paweł Lisicki. Dodawał, że trzeba wytworzyć modę na polskie produkty. „Ale taka moda tylko wtedy będzie prawdziwa, kiedy produkty polski będą wybierane nie tylko z powodów sentymentalnych, ale dlatego, że będą przez klientów najlepiej oceniane” - podkreślał. Z pewnością tak jest z nagrodzonymi produktami w pierwszej edycji plebiscytu.

Konkurs 100% Polski Produkt jest skierowany do firm prywatnych, spółdzielni oraz przedsiębiorstw z udziałem Skarbu Państwa opartych na polskim kapitale, które konsekwentnie budują swoją pozycję rynkową, stawiając na rodzime produkty i produkcję. Nagrody trafiają do przedsiębiorstw, które tworzą produkty w oparciu o polskie materiały i surowce, polską siłę wytwórczą oraz polskich podwykonawców i dostawców. Stanowią wyraz uznania dla firm i producentów, którzy w swojej działalności kierują się nie tylko kryterium zysku, ale biorą pod uwagę otoczenie makroekonomiczne i czynnik społeczny. Plebiscyt „Do Rzeczy” ma również pomóc konsumentom, którzy stawiają na patriotyzm gospodarczy.

W kapitule oceniającej zgłoszenia zasiedli przedstawiciele redakcji „Do Rzeczy”, firmy PwC oraz m.in. Andrzej Sadowski, Krzysztof Domarecki, Wojciech Florek, Marcin Chludziński, Henryk Siódmok, Maciej Radziwiłł.

Plebiscyt „100% Polski Produkt” jest organizowany przez tygodnik „Do Rzeczy” – najbardziej opiniotwórczy tygodnik w Polsce, czytany co tydzień przez pół miliona dorosłych Polaków, a tworzony przez grono najlepszych polskich publicystów i dziennikarzy związanych z myślą konserwatywną. Partnerem merytorycznym konkursu jest firma doradcza PwC, która dostarcza swoim klientom najwyższą jakość usług w zakresie audytu, doradztwa biznesowego oraz doradztwa podatkowego i prawnego. 

Mecenasami głównymi projektu są PKN Orlen i PGE Polska Grupa Energetyczna. Patronat honorowy nad projektem sprawują Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Partnerami są  Asseco, Atlas, Alior Bank, Fakro, Fundacja Książąt Lubomirskich, Łazienki Królewskie, PESA, Paged i Polski Holding Nieruchomości.

Więcej informacji o plebiscycie na: http://polski-produkt.dorzeczy.pl.

Wydawcą tygodnika „Do Rzeczy” jest Orle Pióro, spółka zależna giełdowej spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG). Bieżące informacje ze spółki na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.