Wydawca WPROST powołał Fundację Tygodnika WPROST

Dwanaście projektów lub organizacji społecznych będzie w ciągu roku wspieranych i promowanych przez nowopowołaną Fundację Tygodnika WPROST. Fundatorami są Agencja Wydawniczo-Reklamowa „Wprost”, wydawca tygodnika, oraz prezes AWR, Michał M. Lisiecki. Powołanie fundacji to jeden z elementów obchodów 30-lecia tygodnika WPROST.

Fundacja stawia sobie za cel wybranie dwunastu projektów lub organizacji, które będzie wspierała i promowała zarówno w tygodniku, jak i w pozostałych mediach wydawanych przez Platformę Mediową Point Group, przez cały rok.

„Przez trzydzieści lat WPROST opisywał i recenzował polską rzeczywistość, będąc się czynnym uczestnikiem i kreatorem debaty publicznej. Dzisiaj przyszła pora zrobić kolejny krok i – korzystając z siły tygodnika i siły oddziaływania mediów – zmieniać polską rzeczywistość i wspierać tych, którzy już prowadzą działalność na rzecz tego,  żebyśmy żyli w sprawnym, normalnym i nowoczesnym państwie. Chcemy pomagać tym, którzy zasługują, żeby o nich było głośno, a nie mają możliwości dotarcia z informacją do szerokiego kręgu odbiorców. Media ze swoją siłą oddziaływania społecznego mają moc, aby wesprzeć słuszne cele i wspomóc organizacje społeczne w zbieranie środków” – mówi Lisiecki.

Dodaje, że zarówno redakcja tygodnika WPROST, jak i on sam wielokrotnie są adresatami różnych apeli o pomoc i wsparcie finansowe ze strony fundacji, akcji społecznych i osób prywatnych. „Liczba tego typu aplikacji jest tak duża, że nasza odpowiedź może być wyłącznie systemowa, odpowiadanie na pojedyncze prośby jest jak próba gaszenia pożaru łyżeczką wody” – ocenia Lisiecki.

„Dwanaście projektów czy organizacji to może nie jest dużo, ale zależy nam na jakości tej pomocy” – mówi Lisiecki. Dodaje, że Fundacja Tygodnika WPROST będzie również wspierała nowe inicjatywy, które wpiszą się w jej cele. Nie wyklucza również realizowania projektów własnych.

Prezesem Fundacji Tygodnika WPROST jest Katarzyna Gintrowska. Przewodniczącym Rady Fundacji został Robert Pstrokoński.

Obchodzący w tym roku 30. urodziny tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Jej większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group SA.

Michał M. Lisiecki, inicjator i fundator Fundacji Tygodnika WPROST, jest ekspertem rynku mediów i komunikacji marketingowej, promotorem przedsiębiorczości, w tym przede wszystkim przedsiębiorczości młodych. Absolwent Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Uniwersytetu Szczecińskiego oraz kursów menadżerskich Harvard Business School. W 1997 r., z dwoma tysiącami USD, postanowił wydawać gazetę. Rok później ukazał się pierwszy numer magazynu studenckiego, od którego zaczęła się historia Platformy Mediowej Point Group. Pod koniec 2009 r. PMPG kupiła 80 proc. udziałów w AWR WPROST. Od września 2011 r. w portfolio firmy znalazła się także Polska edycja magazynu „Bloomberg Businessweek”, jednego z najbardziej wpływowych pism ekonomicznych na świecie.